هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

از سازه های ماکارونی تا خلاقیت

از سازه های ماکارونی تا خلاقیت



به گزارش هفته نامه افق کویر، مسابقه سازه های ماکارونی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق برگزار شد. 
"بهروز افروغ" مسئول برگزاری این مسابقه گفت: برگزاری مسابقات سازه های ماکارونی ضمن ایجاد فضایی مناسب برای رقابت علمی جوانان و نوجوانان فرصتی مناسب برای سنجش توان علمی و مهارتی علاقمندان به وجود می آورد. همچنین سبب کشف استعداد و تقویت روحیه گروهی و تیمی می شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقه را تحریک و تقویت قوه‌ی تخیل، خلاقیت و نوآوری، تقویت مهارت های ذهنی و مهارت های علمی، ایجاد روحیه شرکت و همکاری در یک کار گروهی علمی، ایجاد رقابت علمی سالم و هیجان انگیز، کمک به ظهور شکوفایی قوه ی ابتکار و انواع خلاقیت، معرفی شهرستان به عنوان پایگاه فعالیت های علمی پژوهشی با رویکرد تفکر وخلاقیت، آشنایی با رشته های مهندسی و پل سازی، نحوه باربری سازه ها و نیروهای کششی و فشاری و عملیاتی کردن دانش مهندسی، گرایش جوانان به فعالیت های سالم و ایجاد انگیزه در آنان و گرویدن به فعالیت های علمی و اجتناب از کارهای بیهوده و زیان آور برای جامعه، آشنایی و یادگیری طراحی و آنالیزه سازه با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتریبیان کرد.
وی تصریح کرد: برنامه های اجرایی این طرح در طول یک ماه با تلاش فراوان و پیگیریهای متعدد گروهی متشکل از خودم(بهروز افروغ)، علی ابراهیمی، میثم ابوطالبی و واحد برزگری، پایه گذاری شد و به حول و قوه الهی کارگاه آموزشی از تاریخ دوشنبه 9/6/94 تا پنج شنبه 12/6/94 با دعوت از مربیان مجرب کشوری با حضور 40 گروه شرکت کننده در محل دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار و مسابقه در روز جمعه 13/6/94 با اجرای برنامه های شاد و متنوع انجام یافت و به نفرات اول تا سوم هر گرایش(سبک، سنگین، زیبایی) جوایز نفیسی اهدا گردید.
در اینجا جا دارد از زحمات بی دریغ شهردار محترم بافق، مدیریت و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز علم وفناوری ریاست محترم آموزش و پرورش، روابط عمومی سنگ آهن، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه فرهنگی هنری فانوس شب کمال تشکر و قدردانی را به عمل آورم.
شایان به ذکر است که آقای حاج اصغر رنجبر ریاست محترم آموزش و پرورش قرار شده است به صورت جداگانه از دانش آموزان شرکت کننده در این دوره با اهدای جوایز تقدیر به عمل آورد.
گروه اول سنگین: ناصر محمد باقری- سید محمد طه حسینی بافقی- محسن شریعتی(MSN bridge )
گروه دوم سنگین:رویا کارگران- فاطمه نارگانی- طیبه معظمی گودرزی(نو آوران)
گروه سوم سنگین: مهدی دهقان(انصار المهدی)
گروه اول زیبایی: محمد خلیلی، محمد برزگری، احسان کریمی، محسن سروش، محمد حسین خوشگذران
گروه اول سبک به صورت مشترک: گروه سازه سازان آینده( نازنین فتاحی، ملیکا فتاحی)، گروه همیشه در اوج( فائزه صباغیان، نسترن فتاحی)
گروه دوم سبک: پشتکار اسپاگتی( محمد مهدی عبداللهی، محمد صالح حیدری، ابوالفضل مسلمان)
گروه سوم سبک:برگ برنده(امیررضا عالمی زاده، امیر علی عالمی‌زاده)