هفته نامه هفته نامه

Return to Full Page
« عودة

نامزدان انتخاباتی به واسطه هوادارانشان قضاوت می شوند

نامزدان انتخاباتی به واسطه هوادارانشان قضاوت می شوند



انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ناخواسته کلید خورد! انتخاباتی که قرار نبود به این زودی برگزار شود؛ اما چه می شود کرد که دست قضا و قدر چیز دیگری رقم زده بود.
نبشته به سر بر دگرگونه بود
ز فرمان نکاهد، نه هرگز فزود
قضا چون ز گردون فروهشت پر
همه زیرکان کور گشتند و کر(1)
چرخبال رئیس دولت سیزدهم و هیئت همراه در ارتفاعات روستای اوزی ورزقان آذربایجان شرقی به زمین برخورد کرد و بعد از 15 ساعت پیکر بی جان رئیس جمهور و همراهان آنان کشف می شود. بلافاصله عملیات انتقال اجساد و تشییع جنازه رقم می خورد و مطابق با اصل 131 قانون اساسی ظرف مدت پنجاه روز تکلیف دولت چهاردهم می باید روشن شود. وزارت کشور مسئول برگزاری انتخابات است و کار ثبت نام نامزدان انتخاباتی آغاز می شود و بعد از مرحله تعیین صلاحیت ها؛ هم اکنون در مرحله تبلیغات این نامزدان هستیم. نامزدانی که برای خود در هر استان ستادی تشکیل داده و از افراد و علاقمندان دعوت کرده تا ضمن آشنا شدن با افکار و دیدگاه نامزد مورد نظر، به او رای بدهند. آنچه که نویسنده در اینجا و در این چند سطر می خواهد بیان کند، دو وجه دارد: اول روی سخن به نامزدان انتخاباتی است و دوم به هواداران و طرفداران آنان!
روی سخن به نامزدان انتخاباتی:
هرگز خود را از مردم جدا ندانید؛ چرا که این مردم هستند که به شما اعتماد کرده و با حضور خود در پای صندوق های اخذ آراء به شما رای می دهند. دوم این که به فکر مشکلات معیتشی و رفع مسایل اقتصادی کشور باشید. کشور ما هم اکنون در چنگال و سیطره سیاست بازی در اقتصاد اسیر شده و رستم دستانی می خواهد که در مقابل ناترازی های کمرشکن بایستد و دست اختلاسگران و چپاول کنندگان به بیت المال را قطع کند.

روی سخن دوم با هواداران:
بدانید که نامزدان انتخاباتی به واسطه هوادارانشان قضاوت می شوند؛ پس چه بهتر که با عملکرد و رفتار خود به عینه نامزد انتخاباتی خود را معرفی نمایند. وقتی نامزد انتخاباتی فلان جریان یا گروه و یا شخص را به هواداری خود پذیرفته، پس نشان دهنده آن است که این نامزد پس از پیروزی به سمت آن فرد یا گروه و دسته خواهد رفت و یا نیازهای آنان را برطرف می کند و مساله دوم این که هواداران نامزدها اخلاق را فراموش نکنند و بدانند فرد مقابل یک مسلمان است که او هم بر دین و آیین اسلام است و به یک قبله مشترک نماز می گزارد. پس دشمنی و لجن پراکنی و تهمت و افتراء برای چه! نامزد‌های انتخابات و طرفداران آنان ها با مراعات کردن نص موازین قانونی و آموزه‌های دینی و اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی خود، موجب برگزاری انتخاباتی در خور نظام مردم‌سالاری دینی بشوند.
امید است که این دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در کمال سلامتی و تندرستی برگزار شود و رئیس جمهور منتخب وارد نهاد ریاست جمهوری شده و به عنوان دومین فرد کشور، شایسته خدمتگزاری برای مردم که ولی نعمتان روزگار می باشند؛ حسب وظیفه و به وسع خود خدمت کند؛ همان خدمتی که سلوک و منش شهید راه خدمت آیت ا.. رئیسی بود.
منبع:
(1)شاهنامه فردوسی