هفته نامه هفته نامه

Return to Full Page
« عودة

تمیز کردن و برق انداختن ظرف ها

تمیز کردن و برق انداختن ظرف ها



تمیز کردن و برق انداختن ظرف هابرای از بین بردن چربی از ظرف های بلوری ، چینی ، فلزی چند قاشق غذاخوری سرکه ، داخل آبی که ظرف ها را در آن می شویید ، بریزید فوری چربی ها پاک می شوند .

نظافت ظروف استیل,شستن ظروف مسی,شستن ظروف استیل,شستن ظروف,شستن ظروف چدن,شستن ظروف تفلون,شستن ظروف روی,شستن ظرف سوخته,شستن ظروف برنجی,شستن ظروف چینی,شستن ظروف شیشه ای,برق انداختن ظروف استیل,برق انداختن

ماهی تابه سوخته !برای پاک کردن ماهی تابه یا قابلمه هایی که سوخته و ته گرفته اند کمی جوش شیرین روی آنها بریزید و مقداری آببه آن اضافه کنید تا خیس شود ، بگذارید چند ساعت بماند . بعد قسمت سوخته را راحت بشویید.

 .● تمیرکردن کاردبرای از بین بردن لکه های روی کارد آشپزخانه یا برطرف کردن زنگ زدگی روی آن می توانید از چوب پنبه استفاده کنید .چوب پنبه را کمی خیس کنید به آرامی آن را به یک ماده پاک کننده مانند تاید آغشته کنید ، سپس با حرکت جلو عقب آن را روی تیغه کارد بکشید ، به راحتی تمیز می شود .

● .ظرف های آلومینیومیروی ظرف های آلومینیومی نمک بمالید ، خواهید دید که به طور کامل نو می شوند.

● ظرف های مسیبرای پاک کردن ظرف های مسی ، آنها را با برشی از لیمو که در نمک گذاشته اید، بسایید.

● ظرف های نقرهبرای براق کردن ظرف های نقره از روغن زیتون استفاده کنید. برای این کار آنها را با روغن زیتون به آرامی مالش دهید، کاملاً نو و درخشنده می شوند.

● رسوب آهک برای از بین بردن رسوب آهک از کتری، وقتی کتری داغ است ، یک مرتبه مقداری آب یخ درون آن بریزیدجرم جدا می شود. برای از بین بردن پوشش نازکی از آهک در داخل کتری ، از محلول آب و سرکه استفاده کنید .محلول آب و سرکه را درون کتری بریزید ، ۱۰ دقیقه بجوشانید . سپس آن را شسته و آب بکشید.